Ze setkání

Na setkání jsem si v úvodu představili animační techniku Stop Motion a ukázali si animace žáků na příkladech témat chemických reakcí a horninového cyklu. V návaznosti na to jsme sdíleli další možnosti pro využití animační techniky. V malých skupinách jsem si v roli žáků vyzkoušeli tvořit animace pro vybraná témata. V průběhu setkání vznikly zdařilá...

Pohyb a grafy

25.01.2024

První setkání letošního kalendářního roku sice na účastni zapracovala nemocnost, ale i v malém počtu jsme si setkání na téma grafy užili.

Ve čtvrtek 30. 11. 2023 proběhlo první setkání na ZŠ Ohradní, zaštítěné kunratickým přírodovědným centrem. Program setkání byl koncipován jako testování shrnující lekce pro téma solí a jejich jednotlivých kationtů pro žáky devátých ročníků. Jako evokační aktivita byla zvolena metoda "KOSTKA", která je blízká Bloomově taxonomii kognitivních cílů....

Na setkání jsme si vyzkoušeli lekci na téma adaptace v přírodě. Zaměřili jsme se na adaptace u savců, konkrétně jejich končetiny, obranné mechanismy, způsob vypořádání se s teplotou, maskování a přizpůsobení zubů. Pracovali jsme s metodou Pětilístku a v rámci skupinové práce také s participativní metodou WorldCafé. Přitom jsme se zabývali tím, jak...

Na setkání jsme se zabývali tím, jakým způsobem probíhá koloběh uhlíku v hydrosféře, litosféře, biosféře a atmosféře? Řešili jsem otázku, jaký vliv má uhlík na klima. Na setkání jsme si zažili aktivity, které žákům činnostní formou umožní porozumět zdrojům uhlíku v rámci zemských sfér. Zkoumali jsme, jaké přírodní procesy uvolňují a pohlcují uhlík...

Hlavním cílem setkání bylo vyrobit si hydrofobní destičku, na které voda udělá obrázek. A kromě toho jsme se věnovali i smáčivosti vody na různých površích, impregnaci a došlo i na kapilaritu třeba rtuti.

Na setkání jsme se zaměřili na vodu z více úhlů pohledu. Na různých stanovištích jsme zjišťovali, že je známo více druhů vod, že ne vše, co jako voda vypadá, vodou skutečně je. Dozvěděli jsme se také, že pokud chcete být ve vodě rychlí, musíte se jí přizpůsobit. Dokonce jsme hledali různé způsoby, jak s dostupnými materiály vodu vyčistit. To vše...

Ptáci vyvinuli několik adaptací, které jim pomáhají v letu. Nejdůležitější adaptací jsou křídla. Na čtvrtém setkání centra jsme při propojování přírodopisu s fyzikou objevovali adaptace ptáků pro let. Většinu lekce jsme trávili na různých stanovištích, na kterých jsme se zabývali tím, jaké síly působí na ptáky při letu a jak se s nimi ptáci...

Na 3. setkání centra jsme se společně zaměřili na téma energie. V roli žáků jsme si vyzkoušeli novou lekci propojující fyziku s přírodopisem. Ve skupinách jsme na různých stanovištích zkoumali způsoby, jak šetří živočichové (včetně člověka) v zimě teplem. Tvořili jsme si předpoklady k místům ve třídě, kudu uniká nejvíce tepla a poté si tepelné...

Elixír do škol, z. ú. / Olbrachtova 1929/62, Praha 4, 140 00
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky